Filtruj

Długość modelu

Długość modelu

Pokaż więcej

Skala

Skala

Dostępność

Dostępność

Cena

Cena

  • 0,00 zł - 2 164,00 zł

Modele drewniane Kolderstok

Pod koniec 2014 roku, holenderski modelarz Hans van Nieuwkoop zakończył budowę żaglowca Batavia który zbudował od podstaw według planów. Zaskoczony niewielką ilością zestawów holenderskich statków, już rok później wprowadził do życia linię niderlandzkich żaglowców i założył firmę Kolderstok. Mała rodzinna firma wciąż się rozrasta i ma obecnie w ofercie 9 modeli a zestawy jej sprzedawane są na całym świecie. W Holandii niemal niemożliwe jest wyobrażenie sobie świata drewnianego modelarstwa bez Kolderstoka.

Aktywne filtry

Model drewniany statku Batavia firmy Kolderstok

Batavia - Kolderstok

Cena 2 164,00 zł
  • Nowość
Model drewniany fluity firmy Kolderstok - modele drewniane

Fluita - Kolderstok

Cena 1 918,00 zł
  • Nowość
Model drewniany statku Duyfken firmy Kolderstok - modele drewniane

Duyfken - Kolderstok

Cena 1 006,00 zł
  • Nowość
Model żaglowca Willema Barentsa z wyprawy polarnej firmy Kolderstok

Żaglowiec Willema Barentsa - Kolderstok

Cena 977,00 zł
  • Nowość
Przekrój poprzeczny Pinasy firmy Kolderstok - modele drewniane

Przekrój poprzeczny Pinasy - Kolderstok

Cena 905,00 zł
  • Nowość
Model drewniany statku De Zeven Provincien firmy Kolderstok

De Zeven Provinciën - Kolderstok

Cena 0,00 zł
  • Nowość
Model drewniany statku D'Halve Maen firmy Kolderstok - modele drewniane

Halve Maen - Kolderstok

Cena 0,00 zł
  • Nowość
Model drewniany statku Statenjacht firmy Kolderstok - modele drewniane

Statenjacht - Kolderstok

Cena 0,00 zł
  • Nowość
Model jachtu Jacht Speel firmy Kolderstok - modele drewniane

Jacht Speel - Kolderstok

Cena 0,00 zł
  • Nowość

Co dokładnie oznacza Kolderstok ?

Przed wynalezieniem koła sterowego ster na większych statkach był obsługiwany bezpośrednio za pomocą tzw. „Kolderstoka”. Ten drążek przechodził przez szczelinę w pokładzie, a następnie był bezpośrednio zawieszony na sterze pod pokładem. Sternik mógł nadać sterowi około 5 do 10 stopni, przesuwając Kolderstoka. Statek nigdy nie był całkowicie sterowany za pomocą takiego steru, a jedynie regulowany. Zasadnicze sterowanie odbywało się za pomocą żagli.

Sternik zazwyczaj nie miał żadnej lub mocno ograniczoną widoczność na zewnątrz. Jeśli mógł na coś spojrzeć, to na żagle. Podczas wachty sternik wykonywał drobne polecenia steru od sternika na pokładzie, zwykle przez wiele godzin. Nie była to przyjemna praca. Termin "mieć „Kolder” w głowie” we współczesnym języku holenderskim oznacza bycie szalonym.