Gondola wenecka - Amati 571

Gondola wenecka - Amati 571

Amati

AM 571

Dostawa od:

13,00 zł (Paczkomaty 24/7 - 1-2 dni)
474,00 zł
W magazynie

  • Gondola wenecka - Amati 571
  • Gondola wenecka - Amati 571
  • Gondola wenecka - Amati 571
  • Gondola wenecka - Amati 571
  • Gondola wenecka - Amati 571
  • Gondola wenecka - Amati 571
  • Gondola wenecka - Amati 571
  • Gondola wenecka - Amati 571
  • Gondola wenecka - Amati 571
  • Gondola wenecka - Amati 571
  • Gondola wenecka - Amati 571

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/22
  • Długość: 49,5 mm
  • Konstrukcja wręgowa

Model do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o zdjęcia poszczególnych etapów budowy modelu oraz plany modelu
  • Elementy wycięte laserowo
  • Dodatki drewniane i metalowe
  • Tkaninę na obicia
  • Elementy żywiczne
  • Podstawka

Model drewniany gondoli nie zawiera lakieru, kleju i farb.

Niektóre detale modelu wymagają pomalowania.

Amati
AM 571

Opis

Długość modelu
41- 50 cm
Skala
1/21 - 1/40
Konstrukcja kadłuba
Poszycie na wręgach
Gotowe żagle
Nie

Opis

Gondola wenecka to łódź o specyficznym kształcie właściwym tylko dla Wenecji. Sama Wenecja założona została w roku 452 przez uciekinierów przed Hunami na bagnistych wysepkach laguny na Adriatyku. W związku z tym w obrębie miasta można było poruszać się tylko łodziami. Pierwsze gondole nie przypominające jeszcze kształtem dzisiejszych powstały juz w XI wieku a w 500 lat później stały się powszechne i bardziej przypominające kształtem dzisiejsze. Gondole charakteryzuje niesymetryczny kadłub. Poruszane i sterowane są jednym, długim (4,2 m) bukowym wiosłem przez gondoliera. W XVII wieku bogaci obywatele traktowali swe gondole jako symbol prestiżu. Nierzadko łodzie charakteryzowały się obiciami z drogich tkanin i złoconymi ornamentami. W tej sytuacji Senat Republiki Weneckiej zarządził, że wszystkie gondole mają być pozbawione oznak zbytku i mają być malowane na kolor czarny. I tak zostało do dziś. Gondole budowane są przez wysoko wykwalifikowanych szkutników w miejscowych warsztatach. Do ich budowy wykorzystuje się aż osiem różnych gatunków drewna a składają się z około 280 detali. Jedyne metalowe części to „fero” na dziobie i „risso” na rufie. Dziś w Wenecji jest około 300 oryginalnych gondoli i stanowią one dosyć drogą atrakcję turystyczną. Dla mniej wymagających turystów przeznaczone są „gondolopodobne” łodzie traghetto traktowane jako „promy” do przeprawienia się z jednego na drugi brzeg. Najtańszy transport wodny w Wenecji to tramwaje wodne Vaporetto.

Kupiłeś ten produkt?