Samolot pasażerski Ju-52 - Italeri 0150

Samolot pasażerski Ju-52 - Italeri 0150

Italeri

IT 0150

Dostawa od:

13,00 zł (Paczkomaty 24/7 - 1-2 dni)
145,80 zł
W magazynie

  • Samolot pasażerski Ju-52 - Italeri 0150
  • Samolot pasażerski Ju-52 - Italeri 0150
  • Samolot pasażerski Ju-52 - Italeri 0150
  • Samolot pasażerski Ju-52 - Italeri 0150
  • Samolot pasażerski Ju-52 - Italeri 0150
  • Samolot pasażerski Ju-52 - Italeri 0150
  • Samolot pasażerski Ju-52 - Italeri 0150
  • Samolot pasażerski Ju-52 - Italeri 0150
  • Samolot pasażerski Ju-52 - Italeri 0150

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/72
  • Długość: 26,2 cm

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami
  • Kalkomanie

Model samolotu nie zawiera kleju i farb.

Italeri
IT 0150

Opis

Skala
1/72

Opis

Samoloty pasażersko -transportowe Junkers Ju 52 produkowane były głównie w zakładach Junkers Flugzeugwerk AG w Dessau w latach 1931 -1952. Firma ta rozwinęła się z Junkers&Co. Warmwasser –Apparatefabrik i stąd jeszcze dziś zetknąć się można z potoczną nazwą łazienkowych piecyków gazowych: „Junkers”. Ju 52 produkowane były też po wojnie we Francji (jako AAC.1 Toucan) i w Hiszpanii (jako CASA C -352 L). W sumie zbudowano ponad 4800 tych samolotów. Lotnictwo wojskowe Szwajcarii używało jeszcze Ju 52 do końca lat 70 –tych. Załoga : 4 osoby. Samolot napędzany był 3 silnikami gwiazdowymi o mocy 725 KM każdy. Szybkość maksymalna: 265 km/h, pułap: 5900 m. Uzbrojenie (wersja wojskowa): 1 -3 karabiny maszynowe 7,92 mm i bomby o masie do 1500 kg. Wersja cywilna służyła w wielu krajach jako samoloty pasażerskie (m.in. w LOT), wojskowa jako samoloty transportowe w III Rzeszy i u jej sojuszników. Produkowane były też jako holowniki szybowców i transportery spadochroniarzy, samoloty kurierskie, sanitarne, konferencyjne i do niszczenia min magnetycznych a nawet jako wodnosamoloty. Pierwszą operacją wojskową samolotów Ju 52 był udział w wojnie domowej w Hiszpanii w 1936 roku: w ciągu 3 miesięcy samoloty Ju 52 przetransportowały prawie 14000 żołnierzy generała Franco i ponad 270 ton zaopatrzenie z Maroka do Hiszpanii. Był to pierwszy na świecie most powietrzny. We wrześniu 1939 roku 30 samolotów Ju 52 zrzuciło bomby zapalające na Warszawę. W czasie wojny transportowały zaopatrzenie i spadochroniarzy, holowały szybowce z desantem: na Eben –Emael w Belgii, mosty i lotniska w Danii i Norwegii, brały udział w desancie na Grecję i Kretę, uczestniczyły w ataku na ZSRR, zaopatrywały wojska gen. Paulusa pod Stalingradem i uczestniczyły w wielu innych operacjach Luftwaffe. Obecnie można oglądać AAC. 1 Toucan (Ju 52) w Muzeum Lotnictwa w Krakowie, Ju 52 stoi też przed halą lotniska we Frankfurcie nad Menem.

Kupiłeś ten produkt?