Dyliżans - Amati 1711/01

Dyliżans - Amati 1711/01

Amati

AM 171101

Darmowa dostawa

830,00 zł
W magazynie

  • Dyliżans - Amati 1711/01
  • Dyliżans - Amati 1711/01
  • Dyliżans - Amati 1711/01
  • Dyliżans - Amati 1711/01
  • Dyliżans - Amati 1711/01
  • Dyliżans - Amati 1711/01
  • Dyliżans - Amati 1711/01

Szczegóły

Model drewniany dyliżansu.

Dane modelu:

  • Skala: 1/10
  • Długość: 69,5 cm
  • Wysokość: 27,8 cm
  • Szerokość: 18,7 cm

Zestaw zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję graficzną budowy modelu
  • Laserowo wycięte części
  • Elementy metalowe

Zestaw nie zawiera lakieru i kleju

Amati
AM 171101

Opis

Skala
1/1 - 1/20

Opis

Dyliżanse (z francuskiego diligence: pośpiech) jako środek transportu poczty i pasażerów po raz pierwszy wprowadzone zostały do użycia we Francji w XVI wieku. Była to powóz z zamknięta kabiną przeznaczoną dla kilkunastu pasażerów. Woźnica i pomocnik siedzieli wysoko na tak zwanym koźle na poziomie dachu. Na dachu dyliżansu i z tyłu kabiny było miejsce na pocztę i bagaże pasażerów. Ciągnione były szybkością około 18 km/h przez 4 lub 6 koni. Co około 50 km były stacje, gdzie pasażerowie mogli odpocząć i zjeść posiłek zmieniano też konie na wypoczęte. W Polsce dyliżanse obsługujące stałe połączenia pojawiły się w Księstwie Warszawskim na początku XIX wieku. Również w Polsce produkowano dyliżanse (nazywane kurierkami) w fabryce Rentla w Warszawie. Do XVIII wieku dla zmniejszenia wstrząsów w czasie jazdy kabina zawieszona była na skórzanych pasach, później pasy zastąpiono stalowymi resorami. W XIX wieku dyliżanse zastąpiła kolej. Dyliżanse można było podziwiać w wielu kostiumowych filmach, z tych najbardziej znany to western „Dyliżans” Johna Forda z Johnem Waynem 1939 roku. Jest też mało znana sztuka Aleksandra Fredry „Dyliżans” z 1825 roku prezentowana w Teatrze Telewizji w 1988 roku.

Kupiłeś ten produkt?