Santa Maria - Amati 1409

Santa Maria - Amati 1409

Amati

AM 1409

Darmowa dostawa

560,00 zł
W magazynie

  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409
  • Santa Maria - Amati 1409

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/65
  • Długość: 54 cm
  • Wysokość: 48 cm
  • Szerokość: 30,5 cm
  • Konstrukcja wręgowa
  • Podwójne poszycie

Model do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Plany konstrukcyjne i instrukcja w oparciu o zdjęcia z budowy
  • Polski opis budowy
  • Listewki z różnych gatunków drewna
  • Laserowo wycięte części ze sklejki i litego drewna
  • Nici na olinowanie
  • Gotowe żagle
  • Flagi i proporce
  • Dodatki drewniane i metalowe

Model drewniany żaglowca nie zawiera lakieru, kleju i farb oraz podstawki.

Niektóre detale modelu wymagają pomalowania.

Amati
AM 1409

Opis

Długość modelu
61 - 70 cm
Skala
1/41 - 1/60
Konstrukcja kadłuba
Poszycie na wręgach
Gotowe żagle
Tak

Opis

Santa Maria była flagowym żaglowcem Krzysztofa Kolumba w wyprawie do Indii. Żaglowiec zbudowany został w XV wieku w Hiszpanii (dokładny rok budowy nie jest znany) Pierwotna nazwa żaglowca to La Gallena. Długość karaki wynosiła od 22 do 36m a wyporność około 200 t. Załogę stanowiło blisko 40 marynarzy. Karaka mogła służyć jako statek kupiecki lub wojenny np. do obrony przed grasującymi wtedy na przybrzeżnych wodach piratami.

Santa Maria osiadła na mieliźnie w czasie burzy u północnych wybrzeży Haiti w dniu 25 grudnia 1942 roku. Uszkodzenia karaki były na tyle duże, że Kolumb porzucił statek. Ponieważ Pinta i Nina były zbyt małe, aby mogły zabrać załogę Santa Mari, na wybrzeżu została zbudowana osada La Navidad. Do budowy fortu załoga wykorzystała części porzuconej porzuconego żaglowca. Osada mała pozostać na wyspie do powrotu Kolumba z Hiszpanii.

Gdzie dzisiaj znajduje się Santa Maria ?

Wrak Santa Marii został odkryty w roku 2003 przez zespół archeologów Naukowcy wykonali pomiary i dokumentację fotograficzną. Przy braku absolutnej pewności, że to jest to pozostałość poszukiwanego statku sprawdzono jeszcze ponad 400 miejsc wokół północnego wybrzeża Haiti które mogłyby wskazywać na zaleganie szczątków żaglowca. Odnaleziony wrak spoczywa przy północnym wybrzeżu Haiti na głębokości 3-4,5m. Wiele wskazuje na to, że jest to wrak Santa Marii, jednak wciąż brak niezbitego dowodu pozwalającego na uzyskanie 100% pewności że to karaka Kolumba Santa Maria. Planowane są dalsze prace wykopaliskowe co może pozwolić na ostateczne potwierdzenie odkrycia legendarnego statku. Model statku Santa Maria został opracowany w oparciu o ustalenia historyków.

 
Kupiłeś ten produkt?