Motorówka Italian Runabout - Amati 1608

Motorówka Italian Runabout - Amati 1608

Amati

AM 1608

1 495,00 zł
Niedostępne


  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608
  • Motorówka Italian Runabout - Amati 1608

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/10
  • Długość 86 cm

Model do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcja budowy i plany konstrukcyjne
  • Listewki mahoniowe
  • Laserowo wycięte części ze sklejki i litego drewna
  • Chromowane elementy metalowe
  • Części tłoczone z polistyrenu
  • Wydruki i kalkomanie

Model drewniany nie zawiera lakieru, kleju i farb.

Niektóre detale modelu wymagają pomalowania.

 

Amati
AM 1608

Opis

Długość modelu
71 - 80 cm
Skala
1/1 - 1/20
Konstrukcja kadłuba
Poszycie na wręgach

Opis

Runabout to mała łódź motorowa mieszcząca od czterech do ośmiu osób, dobrze przystosowana do poruszania się po wodzie. Łodzie tego typu o długości charakterystycznej od 6 do 11 m są wykorzystywane do zajęć rekreacyjnych, takich jak pływanie łódką, wędkarstwo i narty wodne lub w wyścigach. Pierwsze łodzie motorowe powstały na początku XX wieku i były pierwotnie małymi, szybkimi, mocnymi, lakierowanymi, drewnianymi łodziami stworzonymi w celu wykorzystania mocy silników zaburtowych, takimi jak pierwsza Evinrude, wprowadzona na rynek w 1909 roku. Aby zwiększyć prędkość, kształt kadłuba musiał zostać zaprojektowany tak, aby wykorzystać aquaplaning; konstrukcja przypominająca wodolot umożliwiła łodzi poruszanie się po powierzchni wody z dużą prędkością. Kolejną zmianą konstrukcyjną, która nastąpiła wkrótce potem, była wymiana sterownicy i steru kierunku na ster typu kierownica, umożliwiający operatorowi wygodną pozycję przodem do kierunku jazdy. Kolejną wczesną innowacją była zdalna dźwignia umożliwiająca włączenie biegu wstecznego silników. Mahoniowe łodzie zbudowane przez włoskiego budowniczego Carla Rivę pod koniec lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku są przez wielu uważane za czołowe europejskie przykłady tego typu. Najbardziej znaną łodzią nazwaną Rivą od nazwiska projektanta była łódź jego projektu o nazwie Aquarama Special. Runabouty mogą być napędzane silnikami stacjonarnymi, zaburtowymi, napędami odrzutowymi lub napędami typu „wewnętrzno-zewnętrzny” (I/O). Silniki mogą być benzynowe lub wysokoprężne. Wyjątkowo mogą to być nawet silniki lotnicze o mocy 400 KM.

Kupiłeś ten produkt?