King of the Mississippi - Artesania Latina 20515

King of the Mississippi - Artesania Latina 20515

Artesania Latina

AL 20515

Darmowa dostawa

819,00 zł
W magazynie

  • King of the Mississippi - Artesania Latina 20515
  • King of the Mississippi - Artesania Latina 20515
  • King of the Mississippi - Artesania Latina 20515
  • King of the Mississippi - Artesania Latina 20515
  • King of the Mississippi - Artesania Latina 20515
  • King of the Mississippi - Artesania Latina 20515
  • King of the Mississippi - Artesania Latina 20515
  • King of the Mississippi - Artesania Latina 20515
  • King of the Mississippi - Artesania Latina 20515
  • King of the Mississippi - Artesania Latina 20515
  • King of the Mississippi - Artesania Latina 20515
  • King of the Mississippi - Artesania Latina 20515
  • King of the Mississippi - Artesania Latina 20515

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/80
  • Długość: 660 mm
  • Szerokość: 130 mm
  • Wysokość: 295 mm

Model do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o zdjęcia poszczególnych etapów budowy modelu. Tylko na płycie DVD. Model nie zawiera papierowej instrukcji.
  • Listewki z różnych gatunków drewna
  • Elementy wycięte laserowo
  • Dodatki drewniane i metalowe
  • Nici na olinowanie

Model drewniany żaglowca nie zawiera lakieru, kleju i farb.

Niektóre detale modelu wymagają pomalowania.

Do modelu można dokupić figurki do samodzielnego pomalowania.

Zestaw został przygotowany do zamontowania oświetlenia LED które można dokupić osobno.

Artesania Latina
AL 20515

Opis

Długość modelu
61 - 70 cm
Skala
1/61 - 1/80
Gotowe żagle
Nie

Opis

Napęd kołowy jednostek pływających stosowano od początku XIX wieku. Stosowano go zarówno na statkach morskich jak i rzecznych. O ile tego typu napęd na statkach morskich został wyparty przez napęd śrubowy w połowie XIX wieku, czyli po wynalezieniu śruby napędowej, to na rzekach i jeziorach napęd kołowy stosowany jest do dziś. Są dwa rodzaje napędu kołowego: bocznokołowce (koła z łopatkami umieszczone z boków statku) i tylnokołowce (koło na rufie). Zaletą tylnokołowców było to, że miały mniejszą szerokość, przez co lepiej się nimi manewrowało na wąskich akwenach. Koła napędzane były tłokową maszyną parową (wcześniej) lub silnikiem spalinowym. Koło obracało się z prędkością maksymalnie 60 obrotów /min. Zabytkowe statki z napędem kołowym pływają do dziś nawet w Polsce (na przykład promy na Wiśle w Nieszawie i Kazimierzu). Pewne wyobrażenie o napędzie kołowym daje rower wodny.

Typowy tylnokołowiec na rzece Mississippi miał długość 80 m i szerokość 10,5 m oraz niewielkie zanurzenie. Najsłynniejszym pilotem tylnokołowców na Mississippi był bez wątpienia Mark Twain. Naprawdę nazywał się Samuel Langhorne Clemens. Zmienił nazwisko na oznaczające „zaznacz dwa” czyli dwa sążnie głębokości. Był to okrzyk członka załogi statku, którego zadaniem były ciągłe pomiary głębokości dla uniknięcia utknięcia statku na mieliźnie. Tylnokołowce były i są wdzięczny tłem westernów. Najciekawszy film z tylnokołowcem to Maverick z Melem Gibsonem.

Kupiłeś ten produkt?