Charles Morgan - Model Shipways MS2140
Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140
Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140 Statek wielorybniczy Charles Morgan firmy Model Shipways MS2140

Charles Morgan - Model Shipways MS2140

Model Shipways

MS2140

1 848,00 zł
1 293,60 zł Zniżka 30%

Najniższa cena w ciągu 30 dni przed aktualną promocją: 1 848,00 zł -30%

Niedostępny

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/64
  • Długość: 78,1 cm (30=3/4”)
  • Wysokość: 63,5 cm (25")
  • Konstrukcja wręgowa

Model do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję oraz plany modelu
  • Listewki drewniane
  • Elementy szkieletu wycięte laserowo 
  • Dodatki drewniane i metalowe
  • Nici na olinowanie

Model drewniany żaglowca nie zawiera lakieru, kleju, farb oraz podstawki.

Niektóre detale modelu wymagają pomalowania.

Model Shipways
MS2140

Opis

Długość modelu
71 - 80 cm
Skala
1/61 - 1/80
Konstrukcja kadłuba
Poszycie na wręgach
Gotowe żagle
Nie

Opis

Trzymasztowy żaglowiec „Charles W. Morgan” o wyporności ponad 350 ton, długości 34 m i powierzchni żagli 1200 m² zbudowany został w roku 1841 jako statek wielorybniczy. Nazwany został imieniem dyrektora z branży wielorybniczej. Był on armatorem 14 statków wielorybniczych ( w tym tego właśnie statku ). W ciągu 80-letniej kariery wielorybniczej „Charles W. Morgan” odbył 37 rejsów, z których większość trwała trzy lata lub dłużej. Zbudowany z myślą o trwałości, a nie szybkości, przemierzał każdy zakątek globu w pogoni za wielorybami. „Charles W. Morgan” jest znany jako „szczęśliwy statek”, który z powodzeniem żeglował po kruszącym się lodzie Arktyki, w niezliczonych sztormach, przez Przylądek Horn, a po zakończeniu kariery wielorybniczej nawet podczas huraganu z 1938 roku. W czasie trwania swojej kariery wielorybniczej upolował około 2500 wielorybów. Statki tego typu były wykorzystywane do wytapiania tłuszczu wielorybów na olej wielorybi, który był powszechnie używany w lampach oraz fiszbinów wykorzystywanych w damskiej odzieży. „Charles W. Morgan” doznał znacznych uszkodzeń w czasie wypadku w 1924 roku, kiedy parowiec „Sankaty” zapalił się i zerwał z cum i zderzył się z nim. Wstępną renowację statku wykonano dopiero w roku 1968 po wpisaniu go do Krajowego Rejestru Miejsc o Znaczeniu Historycznym. W roku 1971 wydany został znaczek pocztowy wartości 8 centów z wizerunkiem statku „Charles W. Morgan”. Dopiero w roku 2008 statek został dokowany i poddany pełnej renowacji. Następnie w 2014 roku, „Charles W. Morgan” wyruszył w swój 38-my rejs. Tym razem nie było to polowanie na wieloryby, statek udał się w trzymiesięczną podróż i odwiedził historyczne porty w całej Nowej Anglii. Obecnie żaglowiec jest otwartym dla zwiedzających statkiem - muzeum w Mystic Seaport Museum w w stanie Connecticut.