Charles Morgan - Model Shipways MS2140

Charles Morgan - Model Shipways MS2140

Model Shipways

MS2140

1 848,00 zł
Niedostępne


  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140
  • Charles Morgan - Model Shipways MS2140

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/64
  • Długość: 78,1 cm (30=3/4”)
  • Wysokość: 63,5 cm (25")
  • Konstrukcja wręgowa

Model do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję oraz plany modelu
  • Listewki drewniane
  • Elementy szkieletu wycięte laserowo 
  • Dodatki drewniane i metalowe
  • Nici na olinowanie

Model drewniany żaglowca nie zawiera lakieru, kleju, farb oraz podstawki.

Niektóre detale modelu wymagają pomalowania.

Model Shipways
MS2140

Opis

Długość modelu
71 - 80 cm
Skala
1/61 - 1/80
Konstrukcja kadłuba
Poszycie na wręgach
Gotowe żagle
Nie

Opis

Trzymasztowy żaglowiec „Charles W. Morgan” o wyporności ponad 350 ton, długości 34 m i powierzchni żagli 1200 m² zbudowany został w roku 1841 jako statek wielorybniczy. Nazwany został imieniem dyrektora z branży wielorybniczej. Był on armatorem 14 statków wielorybniczych ( w tym tego właśnie statku ). W ciągu 80-letniej kariery wielorybniczej „Charles W. Morgan” odbył 37 rejsów, z których większość trwała trzy lata lub dłużej. Zbudowany z myślą o trwałości, a nie szybkości, przemierzał każdy zakątek globu w pogoni za wielorybami. „Charles W. Morgan” jest znany jako „szczęśliwy statek”, który z powodzeniem żeglował po kruszącym się lodzie Arktyki, w niezliczonych sztormach, przez Przylądek Horn, a po zakończeniu kariery wielorybniczej nawet podczas huraganu z 1938 roku. W czasie trwania swojej kariery wielorybniczej upolował około 2500 wielorybów. Statki tego typu były wykorzystywane do wytapiania tłuszczu wielorybów na olej wielorybi, który był powszechnie używany w lampach oraz fiszbinów wykorzystywanych w damskiej odzieży. „Charles W. Morgan” doznał znacznych uszkodzeń w czasie wypadku w 1924 roku, kiedy parowiec „Sankaty” zapalił się i zerwał z cum i zderzył się z nim. Wstępną renowację statku wykonano dopiero w roku 1968 po wpisaniu go do Krajowego Rejestru Miejsc o Znaczeniu Historycznym. W roku 1971 wydany został znaczek pocztowy wartości 8 centów z wizerunkiem statku „Charles W. Morgan”. Dopiero w roku 2008 statek został dokowany i poddany pełnej renowacji. Następnie w 2014 roku, „Charles W. Morgan” wyruszył w swój 38-my rejs. Tym razem nie było to polowanie na wieloryby, statek udał się w trzymiesięczną podróż i odwiedził historyczne porty w całej Nowej Anglii. Obecnie żaglowiec jest otwartym dla zwiedzających statkiem - muzeum w Mystic Seaport Museum w w stanie Connecticut.

Kupiłeś ten produkt?