USS Essex - Model Shipways MS2041
Szczegóły
Dane modelu:
- Skala: 1/76
- Długość: 685mm (27”)
- Szerokość: 133mm (5.25”)
- Wysokość: 203mm (8”)
- Konstrukcja wręgowa
Model do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:
- Instrukcję oraz plany modelu
- Listewki drewniane
- Elementy szkieletu wycięte laserowo z litego drewna
- Dodatki drewniane i metalowe
- Nici na olinowanie
- Podstawka wycięta laserowo (inna niż na zdjęciu)
Model drewniany żaglowca nie zawiera lakieru, kleju i farb.
Niektóre detale modelu wymagają pomalowania.
Opis
- Długość modelu
- 61 - 70 cm
- Skala
- 1/61 - 1/80
- Konstrukcja kadłuba
- Poszycie na wręgach
- Gotowe żagle
- Nie
Opis
Trzymasztowa żaglowa fregata USS Essex o wyporności 864 tony, pierwsza tego imienia zbudowana została w Salem (Massachusetts) w roku 1799 i w grudniu tego roku weszła do służby w US Navy. Oprócz tej fregaty były jeszcze cztery okręty nazwane USS Essex: rzeczny okręt pancerny (monitor) będący w służbie w czasie wojny secesyjnej 1861 -1865), drewniany parowiec, lotniskowiec będący w służbie w latach 1942 -1969 i wreszcie będący w służbie od roku 1992 do dziś okręt desantowy. Uzbrojenie: 6 dział 18 –funtowych, 24 karonady 32 –funtowe i 2 działa 9 –funtowe. Załoga: 315 oficerów i marynarzy. Pierwszą misją USS Essex było konwojowanie statków handlowych wracających z Holenderskich Indii Wschodnich w czasie tak zwanej „Quasi wojny” z Francją w latach 1798 -1800. Był on pierwszym okrętem US Navy, który przekroczył równik i opłynął Przylądek Dobrej Nadziei. Potem brał udział w Wojnie Berberyjskiej. W roku 1805 uczestniczył w bitwie o Darnę. W roku 1809 brał udział w wojnie z Wielką Brytanią, patrolował południowy Atlantyk niszcząc brytyjską flotę wielorybniczą. W roku 1814 starł się z brytyjskimi HMS Phoebe i HMS Cherub. W wyniku bitwy dowódca USS Essex zmuszony był poddać okręt. Po remoncie okręt pływał pod banderą brytyjską jako HMS Essex. Służył jako wojskowy transportowiec, potem jako pływające więzienie. W roku 1837 został sprzedany cywilnemu armatorowi. Dalsze jego losy nie są znane. Jedynym śladem tego okrętu jest odnaleziona w roku 2005 jego kotwica. Było to w trakcie remontu pirsu starego portu w Dun Laoghaire.
error Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
feedback Zgłoś komentarz
check_circle Zgłoszenie wysłane
error Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane