Holownik Hercules - OcCre 61002
Szczegóły
Dane modelu:
- Skala: 1/50
- Długość: 915 mm
- Wysokość: 163 mm
- Szerokość: 420 mm
- Konstrukcja wręgowa
Zestaw zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:
- Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o zdjęcia poszczególnych etapów budowy modelu
- Elementy wycięte laserowo z drewna
- Dodatki metalowe
- Przejrzyste plany
- Wał i śruba napędowa
Zestaw nie zawiera lakieru, kleju i farb.
Niektóre detale modelu wymagają pomalowania.
Do wykonania modelu w wersji pływającej potrzebna będzie następująca aparatura RC:
- Silnik
- Serwomechanizm
- Regulator obrotów
- Nadajnik
- Odbiornik
- Włącznik
- Akumulator
Opis
- Długość modelu
- 91 - 100 cm
- Skala
- 1/41 - 1/60
- Konstrukcja kadłuba
- Poszycie na wręgach
Opis
Holownik Hercules zbudowany został w stoczni H. Dialogue and Sons z Camden w stanie New Jersey w roku 1907 na zlecenie Shipowners' and Merchants' Tugboat Company of San Francisco of San Francisco, jako część ich Red Stack Fleet. Napędzany był 3-cylindrowym silnikiem parowym z kotłem opalanym olejem. Holownik osiągał prędkość 10 węzłów a załogę stanowiło 15 osób. Po próbach morskich nowo zbudowany Hercules razem z siostrzanym Goliathem popłynęły przez cieśninę Magellana do San Francisco. Obydwa pełniły służbę jako oceaniczne holowniki. Ratowały z opresji żaglowce, holowały tratwy z wyrębów z północy do tartaków w Kalifornii, i sprzęt do budowy Kanału Panamskiego. W 1924 roku Hercules został przejęty przez Western Pacific Railroad. Dla swoich nowych właścicieli pracował przy przewozie wagonów kolejowych przez Zatokę San Francisco z Oakland i Alameda do San Francisco. W 1947 roku Hercules i holownik Monarch otrzymały zadanie holowania kadłuba pancernika Oklahoma do Zatoki San Francisco w celu złomowania. Jednak 500 mil od Hawajów uderzyła w nich potężna burza i Oklahoma zaczęła nabierać wody i tonąć, grożąc, że pociągnie za sobą dwa holowniki. Podczas gdy Monarch szybko uwolnił swoje liny, Hercules dokonał tego w ostatniej chwili, ledwo unikając wciągnięcia w głębię przez Oklahomę. Ostatecznie California State Park Foundation w 1975 r nabyła Herculesa , a National Park Service poddał go renowacji w 1977 r. Jest teraz jednym z eksponatów Morskiego Narodowego Parku Historycznego San Francisco i cumuje przy molo Hyde Street. Jest otwarty dla zwiedzających i wciąż ze sprawnym oryginalnym napędem parowym.
Powiązane produkty
error Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
feedback Zgłoś komentarz
check_circle Zgłoszenie wysłane
error Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane