Captain John Smith's Shallop - Ships of Pavel Nikitin
Drewniany model statku Captain John Smith's Shallop firmy Ships of Pavel Nikitin
Drewniany model statku Captain John Smith's Shallop firmy Ships of Pavel Nikitin Drewniany model statku Captain John Smith's Shallop firmy Ships of Pavel Nikitin Drewniany model statku Captain John Smith's Shallop firmy Ships of Pavel Nikitin Drewniany model statku Captain John Smith's Shallop firmy Ships of Pavel Nikitin Drewniany model statku Captain John Smith's Shallop firmy Ships of Pavel Nikitin Drewniany model statku Captain John Smith's Shallop firmy Ships of Pavel Nikitin Drewniany model statku Captain John Smith's Shallop firmy Ships of Pavel Nikitin Drewniany model statku Captain John Smith's Shallop firmy Ships of Pavel Nikitin Drewniany model statku Captain John Smith's Shallop firmy Ships of Pavel Nikitin Drewniany model statku Captain John Smith's Shallop firmy Ships of Pavel Nikitin Drewniany model statku Captain John Smith's Shallop firmy Ships of Pavel Nikitin Drewniany model statku Captain John Smith's Shallop firmy Ships of Pavel Nikitin

Captain John Smith's Shallop - Ships of Pavel Nikitin

Ships of Pavel Nikitin

PN CJSS01

419,00 zł
Niedostępny

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/32
  • Długość: 270 mm
  • Szerokość:  96 mm
  • Wysokość: 247 mm
  • Konstrukcja wręgowa
  • Waga modelu: 2Kg

Model do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w języku rosyjskim i angielskim.
  • Elementy wycięte laserowo
  • Dodatki drewniane i metalowe
  • Elementy fototrawione
  • Tkaninę na żagle
  • Wydruki 3D
  • Nici na olinowanie

Model drewniany żaglowca nie zawiera lakieru, kleju i farb.

Niektóre detale modelu wymagają pomalowania.

PN CJSS01

Opis

Długość modelu
0 - 30 cm
Skala
1/21 - 1/40
Konstrukcja kadłuba
Poszycie na wręgach
Gotowe żagle
Nie

Opis

Kiedy pierwsi koloniści przybyli do Nowego Świata na przełomie XVI-XVII wieku, szybko zdali sobie sprawę z potrzeby posiadania małych, uniwersalnych i wytrzymałych łodzi, aby bezpiecznie eksplorować wybrzeże i nawiązać stosunki handlowe z lokalnymi plemionami Ameryki Północnej w tym regionie. Co ciekawe, nie była to lokalna konstrukcja łodzi ale montaż wcześniej wyprodukowanych w Europie. Łodzie te były rozebrane na części i wysłane do Nowego Świata na dużych statkach oceanicznych którymi angielscy marynarze przeprawiali się przez Ocean Atlantycki. Zwykle łodzie miały od 25 do 45 stóp długości i mogły poruszać się za pomocą żagli i wioseł. Posiadały też jeden lub dwa maszty i co najmniej jeden żagiel oraz od sześciu do ośmiu wioseł. Mogły przewieźć do 25 osób wraz z zapasami żywności na kilka dni. Łodzie odegrały ważną rolę w przetrwaniu i rozwoju pierwszych osad w Nowym Świecie. Model przedstawia łódź kapitańską Johna Smitha. Kapitan zebrał zespół składający się z 14 osób i latem 1608 roku udał się na wyprawę w celu zbadania i sporządzenia mapy Zatoki Chesapeake, pokonując ponad 2700 mil przez 3 miesiące. Ta historia jest dobrze znana ze względu na spotkanie kapitana Johna Smitha i indiańskiej księżniczki Pocahontas podczas jego podróży. Legenda o Pocahontas i Johnie Smithie była wielokrotnie przedstawiana w literaturze i kinie. Wszystkie notatki i rysunki z tej podróży zostały szczegółowo spisane w pamiętnikach Kapitana Johna Smitha. Niestety nie opisał szczegółowo swojej łodzi. Prawdopodobnie jego łódź została przywieziona zdemontowana do Nowego Świata przez "Susan Constant"