Statek pasażerski Caronia - JSC 414

Statek pasażerski Caronia - JSC 414

JSC

JS 414

38,90 zł
Niedostępne


  • Statek pasażerski Caronia - JSC 414
  • Statek pasażerski Caronia - JSC 414
  • Statek pasażerski Caronia - JSC 414
  • Statek pasażerski Caronia - JSC 414
  • Statek pasażerski Caronia - JSC 414
  • Statek pasażerski Caronia - JSC 414
  • Statek pasażerski Caronia - JSC 414
  • Statek pasażerski Caronia - JSC 414

Szczegóły

Luksusowy wycieczkowiec Caronia.

Dane modelu:

  • Skala: 1/400
  • Ilość arkuszy z częściami: 12 x A4
  • Liczba części: 994/1271
  • Długość: 547 mm
  • Stan z roku: 1950
  • Model bez części dennej

Model kartonowy do sklejania zawiera:

  • Części wydrukowane na papierze
  • Rysunki montażowe
  • Opis budowy i historia jednostki w języku polskim i angielskim
JSC
JS 414

Opis

RMS Caronia (Royal Motor Ship) budowany był w stoczni John Brown and Company w Clydebank (Szkocja) w latach 1947 -1948 na zamówienie Cunard White Star Line . Matką chrzestną statku w trakcie wodowania w 1947 była księżna Elżbieta, późniejsza królowa Elżbieta II. Dwie śruby napędzane były turbinami parowymi o mocy 35000 KM, szybkość 22 węzły. Statek miał spełniać dwie funkcje: transatlantyka i wycieczkowca. Mógł zabierać 932 pasażerów pierwszej i drugiej klasy. W porównaniu z transatlantykami zbudowanymi wcześniej, n.p. Queen Mary kabiny były lepiej wyposażone (w każdej kabinie łazienka niezależnie od klasy), na pokładzie basen. Portem macierzystym Caronii był Liverpool, gdzie kursowały zielono-białe tramwaje nazwane „Green Goddess” (Zielona Bogini) , podobne barwy nosiła Caronia i stąd przydomek statku. Do roku 1959 w miesiącach lipiec –sierpień Caronia pływała jako transatlantyk, pozostałe miesiące jako wycieczkowiec po Morzu Śródziemnym. W 1952 w czasie przeprawy przez Kanał Sueski osiadła na mieliźnie, podobnie jak w 1956 na Sycylii. Podczas światowego rejsu w 1958 roku doznała najpoważniejszego wypadku w swojej karierze kiedy to unikając zderzenia z okrętem USA wpadła na falochron w Jokohamie. Po remoncie w Yokosuka wróciła do rejsów po Morzu Śródziemnym. Po roku 1959 trudno było utrzymać opłacalność eksploatacji statku. Skończyły się rejsy transatlantyckie (wygrała komunikacja lotnicza). Z tego powodu w roku 1968 Caronia została sprzedana amerykańskiej firmie Star Shipping. Statek otrzymał nazwę SS Columbia, został poddany remontowi w Grecji. Statek został zakupiony przez greckiego armatora z nową nazwą SS Caribia. Popłynął z Nowego Yorku na Karaiby. W czasie rejsu nastąpił wybuch w maszynowni, statek odholowano do Nowego Yorku, gdzie stał zadokowany 5 lat. Właściciel sprzedał statek na Tajwan na złom. W czasie holowania w sztormie Caribia została rozbita na falochronie w Apra na wyspie Guam. Tam do końca 1975 to co zostało ze wspaniałego kiedyś statku Caronia pocięto na złom.

Kupiłeś ten produkt?