Okręt podwodny Surcouf 1/350 - Hobby Boss 83522

Okręt podwodny Surcouf 1/350 - Hobby Boss 83522

Hobby Boss

HB 83522

95,60 zł
Niedostępne


  • Okręt podwodny Surcouf 1/350 - Hobby Boss 83522
  • Okręt podwodny Surcouf 1/350 - Hobby Boss 83522
  • Okręt podwodny Surcouf 1/350 - Hobby Boss 83522
  • Okręt podwodny Surcouf 1/350 - Hobby Boss 83522
  • Okręt podwodny Surcouf 1/350 - Hobby Boss 83522
  • Okręt podwodny Surcouf 1/350 - Hobby Boss 83522
  • Okręt podwodny Surcouf 1/350 - Hobby Boss 83522
  • Okręt podwodny Surcouf 1/350 - Hobby Boss 83522

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/350
  • Długość:  314 mm
  • Szerokość: 26 mm

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami
  • Schemat malowania
  • Elementy fototrawione
  • Podstawka

Model okrętu podwodnego nie zawiera kleju i farb.

Niektóre detale modelu wymagają pomalowania.

Hobby Boss
HB 83522

Opis

Skala
1/350

Opis

Krążownik podwodny Surcouf budowany był w stoczni Arsenal w Cherbourgu od roku 1927 do 1934. Do czasu budowy przez Japończyków okrętów podwodnych typu I 400 (o wyporności 6560 ton) w 1944 roku był największym okrętem podwodnym świata. Porównajmy: jego wyporność wynosiła 4300 ton; wyporność naszego Orła i Sępa 1470 ton. Był jedynym tego typu okrętem zbudowanym we Francji. Uzbrojenie: 2 działa 203 mm, 2 działka plot 37 mm, 4 karabiny maszynowe plot 13,2 mm, 12 wyrzutni torped oraz 1 wodnosamolot rozpoznawczy. Załoga 110 oficerów i marynarzy. Do początków wojny okręt pełnił służbę w Marine Nationale. Po zaatakowaniu Francji będący w remoncie okręt jeszcze niesprawny popłynął do Plymouth. W momencie przejmowania kontroli brytyjskiej nad francuskimi okrętami w strzelaninie poległo kilku Anglików i Francuzów. Ostatecznie kontrolę nad okrętem przejęła Marynarka Wolnych Francuzów. Okręt osiągnął zdolność bojową dopiero w lutym 1941 i pierwszy zadaniem było eskortowania konwoju z Kanady do Plymouth. W czasie nalotu na Plymouth zniszczony został wodnosamolot okrętu. Następnie okręt patrolował Atlantyk. Problemem było uzbrojenie i wyposażenie okrętu niekompatybilne z brytyjskim i brak części zapasowych. Na początku 1942 roku zdecydowano o skierowaniu okrętu na Pacyfik w celu ochrony francuskich posiadłości w Azji. Okręt zatonął w rejonie Kanału Panamskiego w trakcie przebazowania. Istnieją dwie główne przyczyny zatopienia okrętu: Pomyłkowe zatopienie przez samoloty z Panamy lub kolizja z amerykańskim SS Thompson Lykes co uniemożliwiło zanurzenie i późniejsze zbombardowanie nocą niezidentyfikowanego okrętu płynącego na powierzchni przez amerykański samolot.

Kupiłeś ten produkt?