Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626

Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626

Italeri

IT 5626

Dostawa od:

13,00 zł (Paczkomaty 24/7 - 1-2 dni)
406,80 zł
W magazynie

  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626
  • Kuter torpedowy MAS 568 4a - Italeri 5626

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/35
  • Długość: 48,6 cm

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami
  • Elementy fototrawione
  • Maski samoprzylepne
  • Kalkomanie
  • Schemat malowania
  • Podstawka

Model Okrętu nie zawiera kleju i farb.

Model wymaga sklejenia i pomalowania.

Italeri
IT 5626

Opis

Skala
1/35

Opis

Włoskie kutry torpedowe M.A.S. napędzane silnikiem benzynowym budowane były od początku II wojny światowej we włoskich stoczniach. Osiągały szybkość 45 węzłów, uzbrojone były w dwie torpedy, sześć bomb głębinowych i dwa karabiny maszynowe. Operowały w latach 1940 -1943 na Morzu Śródziemnym, Morzu Czarnym, Morzu Czerwonym, a 4 kutry M.A.S. nawet na Jeziorze Ładoga. Te cztery transportowane były lądem do Szczecina, potem parowcem do Helsinek, stamtąd holowane były do Wyborga, płynęły kanałem do Punkasalmi, stąd koleją do Lahdenpohya. Stacjonowały w bazie Sortanlahti na Jeziorze Ładoga. Tu nie odegrały większej roli próbując zakłócić transporty do oblężonego Leningradu, jednak transporty kierowane były płytszymi wodami, zbyt płytkimi dla włoskich kutrów. Ostatecznie w maju 1943 roku kutry przejęli Finowie. Odtąd operowały w Zatoce Fińskiej. Kutry operujące na Morzach Śródziemnym, Czarnym i Czerwonym osiągnęły znaczące sukcesy: uszkodziły krążownik HMS Capetown (na Morzu Czerwonym), zatopiły uszkodzony przez Luftwaffe niszczyciel HMS Hereward, storpedowały statek Sydney Star, zatopiły krążownik HMS Manchester, zatopiły nawet trzy wynurzone sowieckie okręty podwodne. Nie obyło się bez strat własnych: kutry M.A.S. były z powodzeniem atakowane przez samoloty i okręty alianckie, spektakularną stratą było zatopienie dwóch kutrów M.A.S. próbujących się wedrzeć do portu La Valetta na Malcie.

Kupiłeś ten produkt?