Lotniskowiec Graf Zeppelin - Trumpeter 06709

Lotniskowiec Graf Zeppelin - Trumpeter 06709

Trumpeter

TR 06709

165,00 zł
156,75 zł
W magazynie

Dodaj do listy porównania
  • Lotniskowiec Graf Zeppelin - Trumpeter 06709
  • Lotniskowiec Graf Zeppelin - Trumpeter 06709
  • Lotniskowiec Graf Zeppelin - Trumpeter 06709
  • Lotniskowiec Graf Zeppelin - Trumpeter 06709
  • Lotniskowiec Graf Zeppelin - Trumpeter 06709
  • Lotniskowiec Graf Zeppelin - Trumpeter 06709
  • Lotniskowiec Graf Zeppelin - Trumpeter 06709
  • Lotniskowiec Graf Zeppelin - Trumpeter 06709
  • Lotniskowiec Graf Zeppelin - Trumpeter 06709
  • Lotniskowiec Graf Zeppelin - Trumpeter 06709

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/700
  • Długość: 375 mm
  • Szerokość: 45 mm
  • Liczba części: 380+

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami
  • Elementy fototrawione
  • Kalkomanie
  • Schemat malowania
  • Podstawka
Model nie posiada części dennej.

Model okrętu nie zawiera kleju i farb.

Wykaz farb zalecanych przez producenta do pomalowania modelu znajduje się na ostatnim zdjęciu.

Trumpeter
TR 06709

Opis

Skala
1/700

Opis

Lotniskowiec Graf Zeppelin zamówiony dla Kriegsmarine był zwodowany w stoczni Deutsche Werke A.G. w Kilonii w końcu roku 1938. Długość całkowita 262,5 m, długość pokładu lotniczego 240 m, szerokość 31,5 m, wyporność 33500 ton. Napęd cztery turbiny, cztery śruby, projektowana prędkość 33,8 węzłów. Uzbrojony miał być w 16 dział 150 mm, 12 dział przeciwlotniczych, 22 działa 37 mm i 28 działek 20 mm. Grubość opancerzenia od 100 mm na burtach do 20 mm górny hangar. Wyposażony miał być w 2 eskadry myśliwców Messerschmitt 109T i jedną eskadrę samolotów bombowo-torpedowych Junkers Ju87C, razem 42 samoloty. Załoga miała liczyć 2060 ludzi.

Na wodowaniu lotniskowca w grudniu 1938 obecny był Adolf Hitler. Budowa lotniskowca trwała do wiosny roku 1940, kiedy została przerwana na rozkaz samego Hitlera. Prawdopodobnie został przekonany do tego kroku przez admirała Karla Doenitza, który stawiał na U-Booty. Były one oczkiem w głowie admirała, ponieważ odnosiły znaczne sukcesy na Atlantyku, a materiały takie jak stal, miedź i inne były deficytowe i szkoda ich było na wielkie okręty. Prace wznowiono dopiero w 1941 roku. Częściowo wyposażony kadłub przeholowano do Gdyni, potem z powrotem do Kilonii. Jednak po przegranej przez Niemców bitwie na Morzu Barentsa, gdzie zawiodły duże okręty nawodne Kriegsmarine, wściekły Hitler w lutym 1943 rozkazał wycofanie ze służby wszystkich większych okrętów. Prawie gotowy Graf Zeppelin został odholowany do Szczecina, gdzie zdemontowano maszyny i uzbrojenie. W kwietniu 1045 Niemcy zatopili lotniskowiec. Po wojnie okręt został wydobyty i włączony do Marynarki ZSRR. Budowa nie została jednak dokończona, zapewniono jedynie jego pływalność. Zapadła decyzja, żeby jednak okręt zatopić. Zakończył życie jako okręt cel.

W lipcu 2006 roku statek badawczy firmy Petrobaltic odnalazł wrak lotniskowca kilkadziesiąt mm na północ od Władysławowa na głębokości 60 m. Eksperci Marynarki Wojennej potwierdzili, że to wrak Graf Zeppelin.

Kupiłeś ten produkt?