Autobus Opel Blitz Omnibus m.W29 "Ludewig Essen" - Roden 720
Autobus Opel Blitz Omnibus m.W29 "Ludewig Essen" - Roden 720
Autobus Opel Blitz Omnibus m.W29 "Ludewig Essen" - Roden 720 Autobus Opel Blitz Omnibus m.W29 "Ludewig Essen" - Roden 720

Autobus Opel Blitz Omnibus m.W29 "Ludewig Essen" - Roden 720

Roden

RO 720

38,00 zł
W magazynie

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/72
  • Długość:   mm
  • Szerokość:   mm
  • Wysokość:   mm

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami
  • Elementy fototrawione
  • Kalkomanie

Model ciągnika artyleryjskiego nie zawiera kleju i farb.

Roden
RO 720

Opis

Skala
1/72

Opis

Autobus wysokopodłogowy Opel Blitz produkowany był w zakładach Adam Opel AG w latach 1939 -1944. Autobus miejski miał 30 miejsc, autobusy Wehrmachtu zależnie od wersji dostosowane były: albo dla 50 żołnierzy, albo dla 25 rannych, albo jako pojazd sztabowy (stoły na mapy i t.p.). Korzystał z tych autobusów front pracy, poczta i nawet aparat propagandy Rzeszy. Napęd: silnik benzynowy o mocy 37 KM, skrzynia biegów 5 –stopniowa +wsteczny. Autobusy produkowane w ostatnich latach wojny wyposażano w generator gazu drzewnego montowany z tyłu autobusu. Poniemieckie samochody ciężarowe z generatorami gazu drzewnego (holzgas) były jeszcze eksploatowane w Polsce po wojnie (generator w kształcie walca o średnicy około 1 m montowano z boku kabiny kierowcy. Drewno wrzucone do generatora było awaryjnym paliwem. Nie zapewniało dużej mocy (około 20% mniej, niż z benzyny), ale dało się jechać. Na 100 km zużycie drewna wynosiło około 100 kg. W sumie zbudowano około 3000 autobusów. Pod nazwą Opel Blitz produkowano też samochody ciężarowe. Były tak udaną konstrukcją, że jeszcze do roku 1973 produkowano je w zakładach Adam Opel, a do roku 1987 w zakładach Bedford Vehicles Luton (Anglia) jako Bedford Blitz lub Opel Bedford.

Kupiłeś ten produkt?