B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001

B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001

Miniart

MA 39001

Dostawa od:

13,00 zł (Paczkomaty 24/7 - 1-2 dni)
237,10 zł
W magazynie

  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001
  • B-Type Military Omnibus - MiniArt 39001

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/35
  • Rozmiar pudełka: 386x240x60 mm

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami
  • Elementy fototrawione
  • Kalkomanie

Model autobusu nie zawiera kleju i farb.

Miniart
MA 39001

Opis

Piętrowe autobusy typu B produkowane były w Wielkiej Brytanii w zakładach London General Omnibus Company w latach 1910 -1919. Zastępowały omnibusy konne w brytyjskich miastach. Po wybuchu I wojny światowej 900 tych pojazdów przejęła armia brytyjska do celów wojskowych. Podstawowe przeznaczenie to transport żołnierzy, transport rannych a nawet jako gołębnik (Pigeon loft) dla gołębi pocztowych, które w tym czasie służyły do przekazywania informacji na froncie. Omnibus napędzany był silnikiem benzynowym o mocy 36 KM, wyposażony był w 3–biegową skrzynię biegów (przód) i jeden wsteczny. Co ciekawe koła miały szprychy i były ogumione oponami z litej gumy. Na pierwszym poziomie pojazdu (przy przeznaczeniu cywilnym) było 16 miejsc siedzących, na drugim było 18 miejsc. Dach był odkryty, czasem przy złej pogodzie naciągano brezent. W wersji wojskowej mieścił 24 żołnierzy z wyposażeniem. Już po wojnie, w roku 1919 jeden ze zdemobilizowanych omnibusów został odkupiony przez London General Omnibus Company i po remoncie u producenta trafił jako eksponat do Pałacu Buckingham, gdzie odwiedził go król Jerzy V. Był to pierwszy autobus, do którego kiedykolwiek wsiadł król. Pojazd ten pojawiał się potem na londyńskich paradach z okazji zakończenia I wojny światowej. Teraz jest eksponatem w Imperial War Museum w Londynie.

Kupiłeś ten produkt?