Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531

Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531

Trumpeter

TR 05531

134,00 zł
127,30 zł
W magazynie

Dodaj do listy porównania
  • Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531
  • Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531
  • Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531
  • Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531
  • Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531
  • Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531
  • Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531
  • Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531
  • Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531
  • Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531
  • Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531
  • Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531
  • Ciągnik artyleryjski Sd.Kfz. 6 - Trumpeter 05531

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/35
  • Długość: 174,8 mm
  • Szerokość: 64,5 mm
  • Ilość części: 580

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami 
  • Pojedyncze, plastikowe ogniwa gąsienic
  • Gumowe opony
  • Kalkomanie

Model ciągnika artyleryjskiego nie zawiera kleju i farb.

Trumpeter
TR 05531

Opis

Skala
1/35

Opis

Ciągniki Sd.Kfz. 7 produkowane były w wielu wersjach (m.in. ciągnik artyleryjski, samobieżne działko plot 37 mm i niszczyciel czołgów ze zdobyczną armatą 76,2 mm) w zakładach Daimler–Benz w latach 1934 -1943 w ilości ponad 3000 egzemplarzy. Ostatecznie Sd.Kfz.6 został zastąpiony przez Sd.Kfz.7. Napęd Sd.Kfz.6: silnik benzynowy o mocy 100 KM. Szybkość na drodze 50 km/h. Uciąg: 5 ton. Głównym przeznaczeniem pojazdu było holowanie lekkiej haubicy polowej 105 mm. Z tym zadaniem radził sobie jednak lepiej nowocześniejszy 3-tonowy ciągnik Sd.Kfz. 11. Powszechna opinia w jednostkach liniowych była taka, że Sd.Kfz.6 ma zbyt wiele wad i stąd decyzja, żeby zaprzestać produkcji tego ciągnika. Ponadto w porównaniu z Sd.Kfz.11 był znacznie bardziej kosztowny. Dlaczego tak późno zrezygnowano z produkcji tego ciągnika? Wydaje się, że nad realnymi potrzebami armii górowały osobiste ambicje szefów firm produkcyjnych, co skutkowało marnotrawstwem materiałów i mocy produkcyjnych. Jeszcze w roku 1945 pod koniec wojny w służbie było 757 sztuk tych ciągników.

Kupiłeś ten produkt?