Ciężarówka Ford V3000S Maulitier - ICM 35412

Ciężarówka Ford V3000S Maulitier - ICM 35412

ICM

ICM 35412

Dostawa od:

13,00 zł (Paczkomaty 24/7 - 1-2 dni)
150,40 zł
W magazynie

  • Ciężarówka Ford V3000S Maulitier - ICM 35412
  • Ciężarówka Ford V3000S Maulitier - ICM 35412
  • Ciężarówka Ford V3000S Maulitier - ICM 35412
  • Ciężarówka Ford V3000S Maulitier - ICM 35412
  • Ciężarówka Ford V3000S Maulitier - ICM 35412
  • Ciężarówka Ford V3000S Maulitier - ICM 35412
  • Ciężarówka Ford V3000S Maulitier - ICM 35412
  • Ciężarówka Ford V3000S Maulitier - ICM 35412
  • Ciężarówka Ford V3000S Maulitier - ICM 35412
  • Ciężarówka Ford V3000S Maulitier - ICM 35412
  • Ciężarówka Ford V3000S Maulitier - ICM 35412

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/35
  • Długość: 182
  • Wysokość: 71
  • Liczba części: 266

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami
  • Kalkomanie

Model ciężarówki nie zawiera kleju i farb.

ICM
ICM 35412

Opis

Skala
1/35

Opis

Półgąsienicowe samochody ciężarowe o wspólnej nazwie Maultier lub SdKfz 3 najpierw budowane były na bazie ciężarówki Opel Blitz, a potem gdy stwierdzono ich przydatność w ciężkim terenie przebudowywano były też ciężarówki innych marek. Projekt półgąsienicowej ciężarówki powstał po napaści III Rzeszy na ZSRR i zetknięciu się wojsk niemieckich z warunkami polowymi w czasie jesiennych ciężkich deszczy i roztopów. Koła ciężarówek grzęzły w błocie, transport przy ich wykorzystaniu był niemożliwy. Pierwsze były Maultier Opel Blitz 3.6-36S / SSM o ładowności 3 tony, których produkcja rozpoczęła się w zakładach Opla w Rüsselsheim w roku 1943 i trwała do końca wojny. Napęd: silnik benzynowy o mocy 68 KM, szybkość na drodze: 38 km/h. Po sprawdzeniu się w warunkach pola walki Maultiera Opla, do produkcji weszły Maultier Ford V3000S/SSM z silnikiem 95 KM (produkowany w zakładach Ford Werke AG w Kolonii), Maultier Magirus z silnikiem 80 KM (produkowany w Klöckner –Humboldt w Ulm) i największy z nich Maultier Mercedes –Benz o ładowności 4,5 tony z silnikiem o mocy 112 KM ( produkowany w zakładach Daimler –Benz w Stuttgarcie). W sumie do końca wojny wyprodukowano około 20000 półgąsienicowych ciężarówek wszystkich marek. Od 1943 niektóre ciężarówki Maultier (Muł) były wyposażone w opancerzone nadwozia, oznaczone jako Sd.Kfz. 4. Niektóre z nich były uzbrojone w 10-lufową wyrzutnię rakiet Panzerwerfer 42 i oznaczono je jako Sd.Kfz.. 4/1. Obecnie półgąsienicowe ciężarówki Maultier bądź ich repliki (sprawne!) są w posiadaniu kolekcjonerów i można je oglądać w ruchu na zlotach pojazdów z II wojny światowej.

Kupiłeś ten produkt?