Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074

Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074

Miniart

MA 35074

Dostawa od:

13,00 zł (Paczkomaty 24/7 - 1-2 dni)
149,60 zł
W magazynie

  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074
  • Dingo Mk.II PzKpfw.Mk.1 202(e) - MiniArt 35074

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/35
  • Liczba części: 262

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami ( w tym figurki)
  • Kalkomanie
  • Elementy fototrawione

Model pojazdu opancerzonego nie zawiera kleju i farb.

Model wymaga sklejenia i pomalowania.

Miniart
MA 35074

Opis

Skala
1/35

Opis

Brytyjska firma Daimler Motor Company Ltd założona w roku 1893 produkowała samochody osobowe na bazie licencji niemieckiej firmy Daimler Motoren Gesellschaft i miała prawo używania nazwy Daimler do swoich produktów . W roku 1938 wykonano w tej firmie na zamówienie War Office prototyp samochodu pancernego Dingo. Produkcja ruszyła w 1939 roku. Dwuosobowy samochód napędzany był silnikiem benzynowym o mocy 55 KM, rozwijał na drodze szybkość 88 km/h. Uzbrojenie: ręczny karabin maszynowy Bren 7,7 mm oraz pistolet maszynowy Sten 9 mm. Opancerzenie: płyty pancerne 5 -30 mm. Do końca wojny wyprodukowano ponad 6600 tych pojazdów. Produkowano kilka wersji Dingo: MK I (MK IA i MK IB) pierwsza wersja ze wszystkimi kołami kierowanymi i z zasuwanym dachem, MK II z kierowanymi tylko przednimi kołami oraz MK III bez pancernego składanego dachu (w to miejsce był brezent). Pierwsze egzemplarze trafiły do Brytyjskich Sił Ekspedycyjnych. Powszechnie używane były w British Army jako pojazdy rozpoznawcze, pojazdy oficerów łącznikowych oraz pojazdy dowódcze. Czasem Daimler Scout Car Dingo MK I i II mylone są z produktami tej samej firmy : Daimler Armoured Car MK I i II. Te pojazdy miały silniki o większej mocy (95 KM), obsadę trzyosobową, miały wieżę z armatą 40 mm, sprzężony z armatą karabin maszynowy 7,92 mm, karabin maszynowy plot Bren 7,7 mm i pistolet maszynowy 11,43 mm. Warto dodać, że 30 tych pojazdów służyło w latach 1942 -1943 w Polskich siłach Zbrojnych na Zachodzie (w 1 Pułku Rozpoznawczym).

Kupiłeś ten produkt?