Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888

Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888

Hobby Boss

HB 83888

Dostawa od:

13,00 zł (Paczkomaty 24/7 - 1-2 dni)
121,30 zł
W magazynie

  • Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888
  • Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888
  • Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888
  • Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888
  • Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888
  • Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888
  • Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888
  • Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888
  • Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888
  • Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888
  • Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888
  • Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888
  • Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888
  • Skoda PA-2 Turtle - Hobby Boss 83888

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/35
  • Długość: 173.6
  • Szerokość: 61.2
  • Liczba części: 140+

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami 
  • Kalkomanie
  • Elementy fototrawione

Model pojazdu wojskowego nie zawiera kleju i farb.

Model wymaga sklejenia i pomalowania.

Hobby Boss
HB 83888

Opis

Skala
1/35

Opis

Samochód Pancerny Skoda PA-II (Pancéřový Automobil II) produkowany był w zakładach Skoda w Pilźnie w latach 1924 -1925. Potoczną nazwą była „Želva” (Żółw –Turtle) Wyprodukowano tylko 12 egzemplarzy tego pojazdu w tym jeden nieopancerzony przeznaczony do nauki jazdy. Budowę poprzedziła budowa prototypu (PA -!) w 1923 roku, który został odrzucony przez Armię Czechosłowacką zalecając jednak dalszy rozwój tego projektu. Samochody PA –II przekazano Armii Czechosłowackiej do testów. PA-II napędzany był silnikiem benzynowym o mocy 70 KM, osiągał prędkość (do przodu i do tyłu) 70 km/h. Ciekawą cechą napędu, co było też jego wadą, było to, że napęd był przenoszony na przednią lub tylną oś w zależności od tego, w którym kierunku samochód się poruszał (nie był to napęd 4x4). Ta cecha plus jego duża masa i zwłaszcza brak napędu na 4 koła skutkowały słabymi właściwościami terenowymi. Uzbrojenie: 4 karabiny maszynowe 7,92 mm, pancerz o grubości do 5,5 mm. Miał obłe nadwozie bez ostrych krawędzi (jakby w stylu Art. Deco). W 4 rogach na kulistych podstawach miał zamontowane karabiny maszynowe, które umożliwiały ostrzał okrężny. Załoga: dowódca, 2 strzelców i 2 kierowców. Wadą były ciasnota i ograniczona widoczność. Po testach Armia zrezygnowała z zmawiania tych pojazdów. 3 z nich zakupiła policja austriacka, pozostałe przekazano policji czechosłowackiej. Armia ostatecznie zamówiła samochody pancerne OA vz.27.

Kupiłeś ten produkt?