Samolot myśliwski Bf109E-4/7 Trop - Tamiya 61063
Szczegóły
Dane modelu:
- Skala: 1/48
- Długość: mm
- Szerokość: mm
- Wysokość: mm
Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:
- Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
- Ramki z plastikowymi częściami
- Kalkomanie
Model samolotu nie zawiera kleju i farb.
Opis
Samoloty Messerschmitt Bf 109 produkowany był w zakładach Messerschmitta w Augsburgu w latach 1937 -1944. W sumie wyprodukowano 30573 samoloty. Dane: rozpiętość 9,87 m, powierzchnia nośna 16,4 m², napęd: gaźnikowy silnik Daimler -Benz o mocy startowej 1100 KM. Prędkość przelotowa 375 km/h, maksymalna 550 km/h. Jeden pilot. Uzbrojenie: cztery karabiny maszynowe 7,9 mm. Z czasem wykorzystując doświadczenia pilotów samoloty te modernizowano. W sumie było wyprodukowanych osiem wersji oznaczanych od A do H. Wersji myśliwca G wyprodukowano najwięcej w porównaniu z pozostałymi. Pod sam koniec wojny wyprodukowano niewielką liczbę myśliwców Messerschmitt z napędem odrzutowym, jednak nie zdążyły odegrać większej roli. Messerschmitty zostały użyte po raz pierwszy w Hiszpanii w wojnie domowej. Myśliwce w wersji Bf 109E brały udział w walkach powietrznych w bitwie o Anglię. Ich przeciwnikami były brytyjskie myśliwce Spitfire i Hurricane. Brały również udział w walkach w Afryce Północnej. Oprócz Luftwaffe III Rzeszy samoloty te były na wyposażeniu sił powietrznych Finlandii, Bułgarii, Chorwacji, Hiszpanii, Włoch, Rumunii i Węgier. Spółka Messerschmitt AG przejęła zakłady Bolkow GmbH w roku 1968, w następnym roku połączyła się Hamburger Flugzeugbau GmbH tworząc koncern Messerschmitt –Bolkow –Blohm, który w roku 1989 został przejęty przez Daimler –Chrysler Aerospace AG. Myśliwce Messerschmitt są eksponowane w wielu muzeach lotnictwa w tym w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.
error Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
feedback Zgłoś komentarz
check_circle Zgłoszenie wysłane
error Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane