Samolot odrzutowy Me 262 A-1a/U3 - Hobby Boss 80371

Samolot odrzutowy Me 262 A-1a/U3 - Hobby Boss 80371

Hobby Boss

HB 80371

67,40 zł
64,03 zł
W magazynie

Dodaj do listy porównania
  • Samolot odrzutowy Me 262 A-1a/U3 - Hobby Boss 80371
  • Samolot odrzutowy Me 262 A-1a/U3 - Hobby Boss 80371
  • Samolot odrzutowy Me 262 A-1a/U3 - Hobby Boss 80371
  • Samolot odrzutowy Me 262 A-1a/U3 - Hobby Boss 80371
  • Samolot odrzutowy Me 262 A-1a/U3 - Hobby Boss 80371
  • Samolot odrzutowy Me 262 A-1a/U3 - Hobby Boss 80371
  • Samolot odrzutowy Me 262 A-1a/U3 - Hobby Boss 80371
  • Samolot odrzutowy Me 262 A-1a/U3 - Hobby Boss 80371
  • Samolot odrzutowy Me 262 A-1a/U3 - Hobby Boss 80371
  • Samolot odrzutowy Me 262 A-1a/U3 - Hobby Boss 80371

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/72
  • Długość: 223 mm
  • Szerokość:  260,6 mm

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami
  • Kalkomanie

Model samolotu nie zawiera kleju i farb.

Hobby Boss
HB 80371

Opis

Skala
1/72

Opis

Samolot był produkowany w zakładach Messerschmitta AG w latach 1944 -1945. Był to pierwszy na świecie samolot z napędem odrzutowym. Długość 10,58 m, rozpiętość 12,5 m, napęd dwa silniki odrzutowe o ciągu 8830 N każdy. Prędkość maks. 872 km/h. Pułap 11,5 km. Załoga 1 pilot. Uzbrojenie cztery działka 30 mm, dwadzieścia cztery pociski rakietowe 55 mm, dwie bomby po 250 kg każda (wersja U4 –działko 50 mm). Wersja A -2a: samolot bombowy, wersja A -1a: myśliwiec przechwytujący, wersja B-1a –myśliwiec nocny. Prace nad myśliwcem z napędem odrzutowym rozpoczęto już w 1938 roku. Do służby samoloty te weszły dopiero w roku 1944. Powodem tego były przedłużające się testy, a także braki takich materiałów jak chrom i nikiel potrzebnych do budowy silników odrzutowych.

Ze względu na późne wprowadzenie do seryjnej produkcji tego samolotu to mimo zalet jego wpływ na działania wojenne nie był decydujący. Me 262 uzyskały w czasie wojny 900 zestrzeleń przy stratach własnych 100 samolotów. Na bazie konstrukcji Me262 Japończycy zbudowali samolot odrzutowy Nakajima J9Y Kikka (kwiat pomarańczy). Jednak ten samolot nigdy nie został użyty w działaniach wojennych.

Zaraz po wojnie Czechosłowacja budowała samoloty Avia S-92 i Avia CS-92. Były to wersje Me 262 A-1a i B-1a. Samolot Me 262 można oglądać na wystawce samolotów Luftwaffe w porcie lotniczym Frankfurt. Są też wystawiane w licznych muzeach lotniczych na świecie (najbliżej w Deutsches Museum w Monachium). Biorą też udział w niektórych Air Shows na świecie.

Kupiłeś ten produkt?