Producent: ICM
Kod produktu: ICM 48241
Dostawa od:
Dane modelu:
Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:
Model samolotu nie zawiera kleju i farb.Model wymaga sklejenia i pomalowania.
Opis
Średni samolot bombowo –rozpoznawczy (bywał także nocnym myśliwcem) Dornier Do 215 produkowany był w zakładach Dornier –Werke GmbH w mieście Friedrichshafen nad Jeziorem Bodeńskim w latach 1939 -1941. W tym czasie wyprodukowano 105 tych samolotów. Ze względu na smukły kadłub bywał nazywany „latającym ołówkiem”. Został zastąpiony przez nowszą konstrukcję: Do 217. Napędzany był dwoma silnikami o mocy 1100 KM każdy. Na pułapie 4000 m osiągał szybkość 470 km/h. Załoga: 4 osoby, uzbrojenie: 6 karabinów maszynowych 7,9 mm (dwa strzelające do przodu, dwa na boki, jeden z tyłu kadłuba i jeden w tylnej części kabiny pilota). Maksymalny udźwig bomb: 1000 kg. Użytkowane były przez sojuszników III Rzeszy: Węgry (11 samolotów) i ZSRR (2 samoloty do czerwca 1941). Do 215 wycofane zostały ze służby w Luftwaffe w 1944 roku. Do niedawna uważano, że żaden z dwusilnikowych bombowców Dorniera nie przetrwał. We wrześniu 2007 r. Dornier Do 215 B został znaleziony w większości nietknięty w płytkich wodach Waddenzee w Holandii. Samolot ten był pilotowany przez asa myśliwców Luftwaffe Helmuta Woltersdorfa. W nocy z 6 na 7 lipca 1941 r. Woltersdorf zestrzelił Vickersa Wellingtona, ale jego Dornier został uszkodzony przez ogień z Wellingtona i wylądował awaryjnie u wybrzeży Holandii. Obszar, na który spadł Dornier, to sanktuarium fok, dzięki czemu wrak umknął uwadze handlarzy złomem i poszukiwaczy pamiątek. Podczas odpływu samolot staje się widoczny. Aircraft Recovery Group z Muzeum Wojny Powietrznej w Fort Veldhuis otrzymał pozwolenie na częściowe odzyskanie Do 215. Jedyną brakującą częścią samolotu jest sekcja ogonowa, która znajduje się 21 m z tyłu wraku. Silniki Daimler-Benz DB 601 zostały odzyskane wraz z prawą częścią kokpitu.