Samolot treningowy Zlin Z-42M - Hobby Boss 80231

Samolot treningowy Zlin Z-42M - Hobby Boss 80231

Hobby Boss

HB 80231

34,40 zł
Niedostępne


  • Samolot treningowy Zlin Z-42M - Hobby Boss 80231
  • Samolot treningowy Zlin Z-42M - Hobby Boss 80231
  • Samolot treningowy Zlin Z-42M - Hobby Boss 80231
  • Samolot treningowy Zlin Z-42M - Hobby Boss 80231
  • Samolot treningowy Zlin Z-42M - Hobby Boss 80231
  • Samolot treningowy Zlin Z-42M - Hobby Boss 80231
  • Samolot treningowy Zlin Z-42M - Hobby Boss 80231
  • Samolot treningowy Zlin Z-42M - Hobby Boss 80231
  • Samolot treningowy Zlin Z-42M - Hobby Boss 80231
  • Samolot treningowy Zlin Z-42M - Hobby Boss 80231
  • Samolot treningowy Zlin Z-42M - Hobby Boss 80231

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/72
  • Długość: 98 mm
  • Szerokość:  123 mm
  • Liczba części: 

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami
  • Kalkomanie

Model samolotu nie zawiera kleju i farb.

Hobby Boss
HB 80231

Opis

Skala
1/72

Opis

Samolot szkolno –treningowy ZLIN Z -42 z póżniejszymi nowocześniejszymi wersjami (razem sześć wersji) produkowany jest od roku 1970 w firmie Moravan w Otrokovicach powiat Zlin w Czechach (wcześniej Czechosłowacja). Wersja Z-42M z nowym silnikiem i poprawioną geometrią śmigła powstała w roku 1974. Samolot Z -42M napędzany był silnikiem benzynowym typu Avia M-137AZ o mocy 180 KM. Prędkość przelotowa 215 km/h, pułap maksymalny 4250 m. Załoga 2 osoby: pilot i instruktor lub pasażer. Samolotów tego typu zbudowano 131 egzemplarzy. Ostatnia wersja to Z -242 z silnikiem Taxtron Lycoming AEIO-360-A1B6 produkowana od roku 1990. Samoloty te to dolnopłaty z metalowym kadłubem (przednia część ma konstrukcję kratownicową, tylna półskorupową). W sumie zbudowano około 800 egzemplarzy wszystkich wersji tego samolotu. Są trzy odmiany Z -42: szkolna, akrobatyczna i turystyczna. Poza Czechosłowacją (Czechami) używane są w Słowacji, Polsce, Niemczech, Algerii, Egipcie i Peru. Eksploatowane są głównie w aeroklubach. Licencję na produkcję samolotu Z -142 zakupiła Algeria, gdzie wyprodukowany 46 egzemplarzy pod nazwą Fernas 142.

Kupiłeś ten produkt?