UWAGA! Sklep będzie nieczynny w dniach 24-30 września. Wszystkie zamówienia złożone w tym okresie zostaną wysłane 3-4 października. Za utrudnienia serdecznie przepraszamy.
Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440

Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440

Amati

AM 1440

524,00 zł
W magazynie

Dodaj do listy porównania
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440
  • Łódź wielorybnicza 1860 - Amati 1440

Szczegóły

W czasach złotej ery wielorybnictwa powstawały liczne żaglowce na potrzeby połowu największych ssaków świata. Statki te wyposażane były w specjalnie do tego przygotowane szybkie łodzie wiosłowe które na miejscu łowiska spuszczano na wodę. Na ich pokładzie znajdowało się kilku harpunników których zadaniem było upolowanie wieloryba i doprowadzenie go do statku wielorybniczego. Czasem taka wyprawa łodzią trwała kilka dni więc wyposażano je w wodę pitną, jedzenie, tytoń, maszt, żagle i kompas.

Dane modelu:

  • Skala: 1/16
  • Długość: 55 cm
  • Konstrukcja wręgowa

Zestaw zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Plany konstrukcyjne
  • Elementy wycięte laserowo z drewna
  • Metalowe części
  • Listewki drewniane
  • Materiał na żagle
  • Żywiczne elementy wyposażenia

Zestaw nie zawiera lakieru, kleju, farb i podstawki.

Niektóre detale modelu wymagają pomalowania.

Amati
AM 1440

Opis

Długość modelu
51 - 60 cm
Skala
1/1 - 1/20
Konstrukcja kadłuba
Poszycie na wręgach

Opis

Konstrukcja łodzi wielorybniczych z New Bedford sprawiała iż były one lekkie i zwinne. Możliwość szybkiej zamiany rufy z dziobem dodawała im dodatkowej zwrotności. Poszycie zakładkowe łodzi składało się z cienkich na pół cala desek cedrowych odpornych na zgniliznę. Upolowany harpunem wieloryb mógł być ciągnięty szybko przez wiele mil zanim całkowicie utracił siły.

Kupiłeś ten produkt?