Bombowiec B-17G "Latająca forteca" - Revell 04283

Bombowiec B-17G "Latająca forteca" - Revell 04283

Revell

RE 04283

Dostawa od:

12,00 zł (Paczkomaty 24/7 - 1-2 dni)
154,80 zł
147,06 zł
W magazynie

Dodaj do listy porównania
  • Bombowiec B-17G "Latająca forteca" - Revell 04283
  • Bombowiec B-17G "Latająca forteca" - Revell 04283
  • Bombowiec B-17G "Latająca forteca" - Revell 04283
  • Bombowiec B-17G "Latająca forteca" - Revell 04283
  • Bombowiec B-17G "Latająca forteca" - Revell 04283

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/72
  • Długość: 32,1 cm
  • Rozpiętość: 44 cm

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami
  • Kalkomanie

Model samolotu nie zawiera kleju i farb.

Model wymaga sklejania i pomalowania.

Revell
RE 04283

Opis

Skala
1/72

Opis

Bombowiec dalekiego zasięgu B-17 "Latająca Forteca" produkowany był w latach 1939 -1945 w Boeing Airplane Company w USA. W sumie wyprodukowanych zostało 12726 tych samolotów w różnych wersjach. Napęd: 4 silniki gwiazdowe o mocy 4800 KM, szybkość przelotowa 241 km/h na pułapie 10850 m (maksymalna 486 km/h) zasięg 2900 km. Załoga: 10 osób, uzbrojenie: 13 karabinów maszynowych 12,7 mm i 4355 kg bomb. Załoga zajmowała następujące miejsca: bombardier na przedzie bombowca, tak jak nawigator i dwóch pilotów, w wieżyczce górnej mechanik pokładowy, w tylnej części radiooperator i na osobnych stanowiskach strzelcy pokładowi. Najtrudniejszą pozycję zajmował strzelec tylny w tylnej kulistej wieżyczce pod kadłubowej. Wsuwał się do niej w czasie lotu przyjmując pozycję embrionalną z karabinami między nogami. Spędzał w tej pozycji wiele godzin. Latające fortece wykorzystywane były w nalotach strategicznych na cele w III Rzeszy i jej sojuszników. W sumie zrzuciły 640000 ton bomb, były najliczniejszym rodzajem bombowców w wojnie w Europie. Ich konstrukcja i silne uzbrojenie ochronne zapewniały odporność na uszkodzenia, mimo to utracono w boju około 4750 B17. W mniejszym zakresie były wykorzystywane w wojnie na Pacyfiku. Po II wojnie światowej brały udział w wojnie koreańskiej jako maszyny ratownicze i transportowe. Użytkownikiem pewnej ilości B17 był Izrael wykorzystując je w wojnie o niepodległość w latach 1948/49 i w czasie kryzysu sueskiego w 1956 roku. Do dnia dzisiejszego zachowało się około 10 zdolnych do lotu B17. Znajdują się w muzeach w wielu krajach.

Kupiłeś ten produkt?