Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512

Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512

IBG

IBG 72512

Dostawa od:

13,00 zł (Paczkomaty 24/7 - 1-2 dni)
82,20 zł
W magazynie

  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512
  • Polski bombowiec PZL 37A bis Łoś - IBG 72512

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/72
  • Długość:  mm
  • Szerokość:  mm

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami
  • Elementy fototrawione
  • Kalkomanie

Model samolotu nie zawiera kleju i farb. Model wymaga sklejenia i pomalowania.

IBG
IBG 72512

Opis

Skala
1/72

Opis

Wstępna dokumentacja polskiego bombowca średniego Łoś powstała w roku 1934. W grudniu 1936 drugi, wolny od wad pierwszego prototyp był gotowy do oblotu. Wcześniejsze badania statyczne i wnioski z oblotu pozwoliły na doskonalenie konstrukcji samolotu. Łoś był całkowicie metalowym dolnopłatem z chowanym podwoziem o rozpiętości niecałe 18 m i powierzchni nośnej 54,3 m². Napęd: dwa silniki gwiazdowe PZL Pegasus o mocy 940 KM pozwalały rozwinąć szybkość max. 412 km/h. Łoś mógł zabrać 2580 kg bomb. Załoga: cztery osoby, w tym dowódca –obserwator, pilot, strzelec i strzelec –telegrafista. Uzbrojenie: trzy karabiny maszynowe 7,92 mm, jeden karabin maszynowy 7,7 mm. Do momentu wybuchu wojny w zakładach PZL wyprodukowano 120 samolotów Łoś wszystkich wersji. Większość trafiła do Brygady Bombowej. Tylko 40 z nich było w pełni uzbrojonych i przygotowanych do działań bojowych. Bombardowania Luftwaffe z 1 września 1939 zniszczyły większość Łosi na lotniskach. 2 września nasze bombowce atakowały kolumny pancerne Niemców. Co prawda bombardowania opóźniły marsz Niemców, ale straciliśmy 9 Łosi. Bombardowania niemieckich kolumn w następnych dniach nie przyniosły większych efektów. W kampanii wrześniowej Łosie zrzuciły 119 ton bomb, straty wyniosły 58% wszystkich Łosi. Pozostałe zgodnie z rozkazem odleciały do Rumunii i tam zostały zarekwirowane i potem użyte przez Rumunów w ataku na ZSRR. Do dziś nie zachował się żaden egzemplarz bombowca Łoś. Replika została wykonana w 2012 roku w PZL w Mielcu.

Kupiłeś ten produkt?