Polski samolot RWD8 PWS - IBG 72501
Model polskiego samolotu RWD8 PWS firmy IBG 72501
Model polskiego samolotu RWD8 PWS firmy IBG 72501 Model polskiego samolotu RWD8 PWS firmy IBG 72501 Model polskiego samolotu RWD8 PWS firmy IBG 72501 Model polskiego samolotu RWD8 PWS firmy IBG 72501 Model polskiego samolotu RWD8 PWS firmy IBG 72501 Model polskiego samolotu RWD8 PWS firmy IBG 72501 Model polskiego samolotu RWD8 PWS firmy IBG 72501 Model polskiego samolotu RWD8 PWS firmy IBG 72501

Polski samolot RWD8 PWS - IBG 72501

IBG

IBG 72501

29,67 zł
Niedostępny

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/72

Model plastikowy do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Instrukcję "krok po kroku" w oparciu o rysunki poszczególnych etapów budowy modelu
  • Ramki z plastikowymi częściami
  • Kalkomanie

Model samolotu nie zawiera kleju i farb.

IBG
IBG 72501

Opis

Skala
1/72
Armia
Wojsko Polskie

Opis

Samoloty szkolne RWD -8 produkowane były w 1933 roku w Doświadczalnych Zakładach Lotniczych w Warszawie na Okęciu, a od 1934 do 1939 roku w Podlaskiej Wytwórni Samolotów w Białej Podlaskiej (PWS). W sumie wyprodukowano 550 tych samolotów. Napęd: silnik 4-cylindrowy Junior o mocy 120 KM. Szybkość: 170 km/h, pułap: 4200 m. Załoga 2 –osobowa: szkolony pilot i instruktor. Konstrukcja: kratownica spawana z rur stalowych pokryta płótnem i sklejką. Był podstawowym i cenionym samolotem szkolnym w polskim lotnictwie wojskowym. Wstępny projekt tego samolotu opracował jeszcze w 1031 roku inżynier Stanisław Wigura. Stanisław Wigura i jego przyjaciel Franciszek Żwirko zginęli we wrześniu 1932 (po zwycięstwie w międzynarodowych zawodach samolotów turystycznych w Berlinie) lecąc w RWD -6 na meeting lotniczy w Czechosłowacji, trafiając na huragan i próbując zawrócić. RWD -8 był bardzo dobrze oceniany przez pilotów. Licencję na produkcję RWD -8 kupiły Estonia i Jugosławia. Licencję kupiła też Czechosłowacja, ale nie wyprodukowała żadnego licencyjnego samolotu. Niewielką ilość tych samolotów wyeksportowano (do Ruminii, Łotwy, Węgier, Finlandii, Hiszpanii, Maroka i Brazylii). Po wybuchu wojny kilkanaście RWD -8 zmobilizowano jako samoloty łącznikowe (mogły startować i lądować w przygodnym terenie). Były nawet przypadki obrzucania niemieckich żołnierzy granatami z nisko lecących RWD -8. Wiele tych samolotów zostało zniszczonych w czasie bombardowania lotnisk i spalona przez wycofujące się Wojsko Polskie, kilkanaście wpadło w ręce Armii Czerwonej. Żaden z RWD -8 nie zachował się do dziś.

Kupiłeś ten produkt?