Karawela Nina - Amati 1411

Karawela Nina - Amati 1411

Amati

AM 1411

Dostawa od:

13,00 zł (Paczkomaty 24/7 - 1-2 dni)
428,00 zł
W magazynie

  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411
  • Karawela Nina - Amati 1411

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/65
  • Długość: 370 mm
  • Konstrukcja wręgowa
  • Podwójne poszycie

Model do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Plany konstrukcyjne oraz instrukcja budowy
  • Polski opis budowy
  • Listewki z różnych gatunków drewna
  • Laserowo wycięte części ze sklejki i litego drewna
  • Nici na olinowanie
  • Gotowe żagle
  • Dodatki drewniane i metalowe
  • Flagi
  • Podstawka wycięta laserowo

Model drewniany żaglowca nie zawiera lakieru, kleju i farb.

Niektóre detale modelu wymagają pomalowania.

W ofercie posiadamy pozostałe statki z floty Kolumba w tej samej skali:

 

Amati
AM 1411

Opis

Długość modelu
31 -40 cm
Skala
1/61 - 1/80
Konstrukcja kadłuba
Poszycie na wręgach
Gotowe żagle
Tak

Opis

Karawela Redonda (pierwotnie karawela Latina) jaką była Nina to mocny statek o płytkim zanurzeniu, trzymasztowy, dwa maszty z ożaglowaniem rejowym i jeden z łacińskim. Ninę przebudowano na karawelę Redonda na Las Palmas tuż przed rejsem Kolumba do Indii wraz z Santa Marią i Pintą. Takie ożaglowanie gwarantowało pomyślną żeglugę z wiatrem przez Atlantyk. Uzbrojeniem karaweli było kilka większych i mniejsze działka. Pierwotna nazwa tej karaweli to Santa Clara. Według hiszpańskiego zwyczaju nazwa statku pochodziła od nazwiska właściciela, a właścicielem był Juan Nino de Moguer. Kolumb z grupą trzech karawel: Santa Marii, Pinty i Niny wyruszył 3 sierpnia 1942 roku z Palos na swoją słynną wyprawę. U celu (nieplanowanego bo nie były to Indie) flagowa Santa Maria osiadła na rafie. Część załogi została budując fort ze szczątków Santa Marii, zaś Kolumb na flagowej teraz karaweli Nina wraz z Pintą 16 stycznia 1493 roku ruszyli w drogę powrotną do Hiszpanii napotykając silny sztorm, który rozdzielił obie jednostki. Ostatecznie obydwie karawele dotarły do Hiszpanii w marcu tego roku. Kolumb już jako Admirał Oceanu przygotował następną wyprawę na zachód. Okrętem flagowym była świeżo zbudowana Santa Maria. Nina w towarzystwie 16 innych karawel wyruszyła z Kadyksu we wrześniu 1943 i na początku listopada tego roku dotarły do Dominikany. Po powrocie do Hiszpanii Kolumb przygotowywał trzecią wyprawę na zachód, gdy kapitan Niny Alonzo Mendel popłynął do Rzymu, ale na Morzu Śródziemnym wpadł w ręce piratów, którzy uwięzili kapitana i zajęli Ninę. Po walce z piratami zdeterminowana załoga odzyskała statek, kapitan nie przeżył tej przygody. Statek wrócił do Kadyksu i wyruszył na trzecią wyprawę na Karaiby. Dalsze losy karaweli Nina nie są znane.

Kupiłeś ten produkt?