Karawela Nina - Amati 1411
Karawela Nina - drewniany model do sklejania firmy Amati 1411.
Karawela Nina - drewniany model do sklejania firmy Amati 1411. Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411 Model drewniany statku Nina firmy Amati 1411

Karawela Nina - Amati 1411

Amati

AM 1411

Dostawa od:

13,00 zł (Paczkomaty 24/7 - 1-2 dni)
429,00 zł
W magazynie

Szczegóły

Dane modelu:

  • Skala: 1/65
  • Długość: 370 mm
  • Konstrukcja wręgowa
  • Podwójne poszycie

Model do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:

  • Plany konstrukcyjne oraz instrukcja budowy
  • Polski opis budowy
  • Listewki z różnych gatunków drewna
  • Laserowo wycięte części ze sklejki i litego drewna
  • Nici na olinowanie
  • Gotowe żagle
  • Dodatki drewniane i metalowe
  • Flagi
  • Podstawka wycięta laserowo

Model drewniany żaglowca nie zawiera lakieru, kleju i farb.

Niektóre detale modelu wymagają pomalowania.

W ofercie posiadamy pozostałe statki z floty Kolumba w tej samej skali:

 

Amati
AM 1411

Opis

Długość modelu
31 -40 cm
Skala
1/61 - 1/80
Konstrukcja kadłuba
Poszycie na wręgach
Gotowe żagle
Tak

Opis

Karawela Redonda (pierwotnie karawela Latina) jaką była Nina to mocny statek o płytkim zanurzeniu, trzymasztowy, dwa maszty z ożaglowaniem rejowym i jeden z łacińskim. Ninę przebudowano na karawelę Redonda na Las Palmas tuż przed rejsem Kolumba do Indii wraz z Santa Marią i Pintą. Takie ożaglowanie gwarantowało pomyślną żeglugę z wiatrem przez Atlantyk. Uzbrojeniem karaweli było kilka większych i mniejsze działka. Pierwotna nazwa tej karaweli to Santa Clara. Według hiszpańskiego zwyczaju nazwa statku pochodziła od nazwiska właściciela, a właścicielem był Juan Nino de Moguer. Kolumb z grupą trzech karawel: Santa Marii, Pinty i Niny wyruszył 3 sierpnia 1942 roku z Palos na swoją słynną wyprawę. U celu (nieplanowanego bo nie były to Indie) flagowa Santa Maria osiadła na rafie. Część załogi została budując fort ze szczątków Santa Marii, zaś Kolumb na flagowej teraz karaweli Nina wraz z Pintą 16 stycznia 1493 roku ruszyli w drogę powrotną do Hiszpanii napotykając silny sztorm, który rozdzielił obie jednostki. Ostatecznie obydwie karawele dotarły do Hiszpanii w marcu tego roku. Kolumb już jako Admirał Oceanu przygotował następną wyprawę na zachód. Okrętem flagowym była świeżo zbudowana Santa Maria. Nina w towarzystwie 16 innych karawel wyruszyła z Kadyksu we wrześniu 1943 i na początku listopada tego roku dotarły do Dominikany. Po powrocie do Hiszpanii Kolumb przygotowywał trzecią wyprawę na zachód, gdy kapitan Niny Alonzo Mendel popłynął do Rzymu, ale na Morzu Śródziemnym wpadł w ręce piratów, którzy uwięzili kapitana i zajęli Ninę. Po walce z piratami zdeterminowana załoga odzyskała statek, kapitan nie przeżył tej przygody. Statek wrócił do Kadyksu i wyruszył na trzecią wyprawę na Karaiby. Dalsze losy karaweli Nina nie są znane.

Kupiłeś ten produkt?