Karawela Nina - Amati 1411
Szczegóły
Dane modelu:
- Skala: 1/65
- Długość: 370 mm
- Konstrukcja wręgowa
- Podwójne poszycie
Model do sklejania zawiera wszystkie elementy potrzebne do budowy modelu, w tym m.in.:
- Plany konstrukcyjne oraz instrukcja budowy
- Polski opis budowy
- Listewki z różnych gatunków drewna
- Laserowo wycięte części ze sklejki i litego drewna
- Nici na olinowanie
- Gotowe żagle
- Dodatki drewniane i metalowe
- Flagi
- Podstawka wycięta laserowo
Model drewniany żaglowca nie zawiera lakieru, kleju i farb.
Niektóre detale modelu wymagają pomalowania.
W ofercie posiadamy pozostałe statki z floty Kolumba w tej samej skali:
Opis
- Długość modelu
- 31 -40 cm
- Skala
- 1/61 - 1/80
- Konstrukcja kadłuba
- Poszycie na wręgach
- Gotowe żagle
- Tak
Opis
Karawela Redonda (pierwotnie karawela Latina) jaką była Nina to mocny statek o płytkim zanurzeniu, trzymasztowy, dwa maszty z ożaglowaniem rejowym i jeden z łacińskim. Ninę przebudowano na karawelę Redonda na Las Palmas tuż przed rejsem Kolumba do Indii wraz z Santa Marią i Pintą. Takie ożaglowanie gwarantowało pomyślną żeglugę z wiatrem przez Atlantyk. Uzbrojeniem karaweli było kilka większych i mniejsze działka. Pierwotna nazwa tej karaweli to Santa Clara. Według hiszpańskiego zwyczaju nazwa statku pochodziła od nazwiska właściciela, a właścicielem był Juan Nino de Moguer. Kolumb z grupą trzech karawel: Santa Marii, Pinty i Niny wyruszył 3 sierpnia 1942 roku z Palos na swoją słynną wyprawę. U celu (nieplanowanego bo nie były to Indie) flagowa Santa Maria osiadła na rafie. Część załogi została budując fort ze szczątków Santa Marii, zaś Kolumb na flagowej teraz karaweli Nina wraz z Pintą 16 stycznia 1493 roku ruszyli w drogę powrotną do Hiszpanii napotykając silny sztorm, który rozdzielił obie jednostki. Ostatecznie obydwie karawele dotarły do Hiszpanii w marcu tego roku. Kolumb już jako Admirał Oceanu przygotował następną wyprawę na zachód. Okrętem flagowym była świeżo zbudowana Santa Maria. Nina w towarzystwie 16 innych karawel wyruszyła z Kadyksu we wrześniu 1943 i na początku listopada tego roku dotarły do Dominikany. Po powrocie do Hiszpanii Kolumb przygotowywał trzecią wyprawę na zachód, gdy kapitan Niny Alonzo Mendel popłynął do Rzymu, ale na Morzu Śródziemnym wpadł w ręce piratów, którzy uwięzili kapitana i zajęli Ninę. Po walce z piratami zdeterminowana załoga odzyskała statek, kapitan nie przeżył tej przygody. Statek wrócił do Kadyksu i wyruszył na trzecią wyprawę na Karaiby. Dalsze losy karaweli Nina nie są znane.
error Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
feedback Zgłoś komentarz
check_circle Zgłoszenie wysłane
error Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane