Polski siarkowiec Kaliope lub Penelope - JSC 098

Polski siarkowiec Kaliope lub Penelope - JSC 098

JSC

JS 98

15,17 zł
Niedostępne


  • Polski siarkowiec Kaliope lub Penelope - JSC 098
  • Polski siarkowiec Kaliope lub Penelope - JSC 098

Szczegóły

Polski siarkowiec Kaliope lub Penelope  (do wyboru).

Dane modelu:

  • 8 arkuszy A4 z częściami
  • Liczba części: 546/915
  • Stan z roku 2008
  • Długość modelu: 374 mm
  • Rysunki montażowe
  • 8 wersji malowania
  • Opis budowy i historia jednostki w języku polskim i angielskim.
  • Opracowanie modelu: Bartosz Czołczyński
  • Model bez części dennej
JSC
JS 98

Opis

Zbiornikowce do przewozu siarki płynnej to statki wysoce specjalistyczne. W czasie transportu morskiego siarka w zbiornikach musi być utrzymywana stale w temperaturze 140°C. Cała światowa flota tych specjalistycznych statków liczyła tylko 20 -25 jednostek. Polska Żegluga Morska była potentatem w przewozach siarki. Polska eksploatowała złoża siarki pod Tarnobrzegiem do 2001, ponadto siarka jest produktem ubocznym w procesie rafinacji ropy naftowej. W latach 70 –tych PŻM dysponował czterema statkami zbudowanymi w Szwecji. Następne statki do transportu siarki weszły do eksploatacji w latach 90 –tych: siostrzane Penelope (1995), Kaliope (1997), Mitrope (1999) oraz Aurora (2000). Statki Penelope i Kaliope budowane były w Stoczni Szczecińskiej jako masowce, dopiero potem przebudowane zostały w stoczni Remontowa S.A. w Gdańsku na statki do przewozu siarki płynnej. Nośność Penelope i Kaliope: 17400 DWT, silnik H.Cegielski MAN B&W o mocy 7800 KM, szybkość 14 węzłów. Rynek przewozów siarki skurczył się do tego stopnia, że w PŻM zapadła decyzja o złomowaniu floty tych statków. I tak sprzedano na złom: Penelope w 2011, Kaliope w 2014, Mitrope w 2016 i Aurorę w 2019.

Kupiłeś ten produkt?