Model kartonowy Willift Eagle - JSC 90

Model kartonowy Willift Eagle - JSC 90

JSC

JS 90

19,50 zł
Niedostępne


  • Model kartonowy Willift Eagle - JSC 90

Szczegóły

Norweski ciężarowiec wpływny Willift Eagle. stan z 2006 roku

  • 12 arkuszy A4 z częściami
  • Długość: 498 mm
  • Stan z 2006 roku
  • Rysunki montażowe
  • Opracowanie: Bartosz Czołczyński
  • Opis budowy i historia jednostek w języku polskim i angielskim
  • Model z częścią podwodną lub do linii wodnej (tranzytowej i załadunkowej )
JSC
JS 90

Opis

Zanim statek został ciężarowcem przeszedł burzliwe koleje losu: zbudowany został jako tankowiec o nośności ponad 88000 DWT pod nazwą World Cliff dla Worldwide Shipping w japońskiej stoczni Imabari Zosen w Marugame w 1981 roku. W 1994 przejęty został przez Maruska Shipping z Malty i nazwany Albe. W roku 2000 kupiony przez Mediterranean Maritime z Grecji i nazwany Lucky Lady. Okazało się, że nie taka szczęśliwa: z ładunkiem 80000 ton ropy osiadł na mieliźnie koło portu Calicap na Jawie, z jednego ze zbiorników wyciekła ropa, doszło do katastrofy ekologicznej. Pozostałą ropę bezpiecznie przepompowano, ale po naprawie statek wycofano z eksploatacji. Statek został zakupiony przez norweskiego armatora Awilift AS w roku 2005 i nazwany Willift Eagle. Norwedzy zamówili kompletną przebudowę statku w stoczni Remontowa S.A. w Gdańsku na ciężarowiec typu flo-flo (float In –float out; m.in. skrócono statek o 44 m, dodano stery strumieniowe). Statki tego typu przeznaczone są do transportu platform wiertniczych i podobnych struktur. Mogą zanurzać się częściowo tak, że pokład transportowy jest zatopiony na głębokość 8,5 m a ładunek unosi się i cumuje nad tak zanurzonym pokładem. Po opróżnieniu zbiorników balastowych statek podnosi się, a ładunek osiada na pokładzie. Zanurzanie jest kontrolowane: pokład ładunkowy może być położony równo z nabrzeżem i wtedy statek staje się rodzajem typu ro-ro (roll on-roll off). Obecnie statek jest zarządzany przez norweską firmę Offshore Heavy Transport ASA.

Kupiłeś ten produkt?